MENU

Edukacja

SZTUKowanie 45. - Małgorzata Kopczyńska, Witosław Czerwonka

NIEPEWNOŚĆ...

WYSPY

Kolejne spotkanie w ramach cyklu SZTUKowanie – aktywne spotkanie ze sztuką, rozpoczęliśmy od obejrzenia dwóch aktualnych wystaw: Witosława Czerwonki „Błądzenie losowe” (GSN) i Małgorzaty Kopczyńskiej „Wyspy” (BWA).
Warsztat plastyczny nawiązywał do wystawy Małgorzaty Kopczyńskiej (BWA) i jej prób pokazania swoich uczuć w kontekście archetypów mitologicznych.

SZTUKowanie 43.- Stanisława Zacharko

Punktem wyjścia kolejnego SZTUKowania był cykl fotografii Stanisławy Zacharko pt. „Boża sprawa”, który powstał w 2011 r. we Lwowie. Artystka przedstawiła w nim fragment ulotki z napisem „Boża sprawa” co z ukraińskiego można przetłumaczyć jako „Boże dzieło”.
Jaka trudna sprawa z naszego osobistego i społecznego życia może być „Bożą sprawą”? Sprawą niesprawiedliwą społecznie, krzywdzącą, powodującą cierpienie?

SZTUKowanie 41.- Współczesna Sztuka Japonii, Zacharko

Podczas kolejnych warsztatów SZTUKowanie dzieci obejrzały Współczesną Sztukę Japonii (BWA) oraz fotografie Stanisławy Zacharko (GSN). Japońska kaligrafia i praca Eiko Negishi były inspiracjami do części praktycznej zajęć. Pierwszym zadaniem, z jakim zmierzyły się dzieci było pokazanie swojego wspomnienia w znaku nawiązującym do kaligrafii japońskiej.

SZTUKowanie 39.- Pfanner, Czeremuszkin-Chrut

Młodzież ze Społecznego Gimnazjum Stowarzyszenia Edukacyjnego uczestniczyła 26 września 2013 r. w pierwszym SZTUKowaniu w tym roku szkolnym. Wspólnie obejrzeliśmy dwie wystawy: malarstwo Agaty Czeremuszkin-Chrut (BWA) i obiekty, instalacje Carmen Pfanner (GSN). Motywem przewodnim warsztatów i zagadnieniem, które rozwijaliśmy w pracy, była "sztuczność". Gdzie możemy ją zobaczyć, odkryć w otaczającym nas świecie?

SZTUKowanie 37.- Brach, Natalia LL

Rzeźba trochę konceptualna
Jak wygląda OAFKJZ? Czy jest jakimś stworzeniem czy może abstrakcyjną formą?
Po obejrzeniu 2 wystaw: Stanisława Bracha „Pomiędzy formą a przestrzenią” w BWA i Natalii LL „Piramida i tajemnica” w GSN poprosiliśmy dzieci o napisanie na kartkach litery i narysowania pod nią figury geometrycznej. Następnie podczas losowania powstał wyraz OAFKJZ, który każde dziecko miało wyrzeźbić w glinie. Jedyną podpowiedzią dotyczącą wyglądu OAFKJZa, którą uzyskaliśmy było to, że ma kształty trójkąta, ostrosłupa.

SZTUKowanie 44. - Małgorzata Kopczyńska

Wyspy uczuć
Jaki kształt ma wyspa radości, spokoju? A jaki złości, strachu? Jaką sytuację pamiętam, kiedy poczułem/poczułam uczucie radości, spokoju, złości, strachu? To główne problemy, z którymi zmierzyły się dzieci z klasy I ze SP nr 20.
Zainspirowani wyspami Małgorzaty Kopczyńskiej (BWA) zabraliśmy się do pracy twórczej.
Pozornie trudne zadanie pokazania ww. uczuć w prostym czarno- białym rysunku, a następnie w formie kształtu usypanego z czarnego żwiru, nie sprawiło dzieciom kłopotu.

SZTUKowanie 42. - Współczesna Sztuka Japonii

„Poszukiwacze przyrody”
Czy można znaleźć przyrodę w pomieszczeniu? Czy trudno ją znaleźć w galerii na wystawie, na obrazach i rzeźbach?
Uczestnicy kolejnych warsztatów SZTUKowanie zmienili się na chwilę w poszukiwaczy przyrody, by szukać jej tam, gdzie w nieoczywisty sposób artyści japońscy próbowali ją przedstawić.
Dzieci, zainspirowane starymi drzeworytami japońskimi i współczesną sztuką japońską, spróbowały wymyślić swoje rośliny i narysować je na dużym formacie.

SZTUKowanie 40.- Czeremuszkin-Chrut, Pfanner

1 października br. w ramach SZTUKowania spotkaliśmy się z kolejną grupą uczestników. Tym razem były to cztero i pięciolatki z grupy "Słoneczka" z Przedszkola Gminnego z Wawrowa.
Wspólnie obejrzeliśmy dwie wystawy: obiekty, instalacje Carmen Pfanner (GSN) i malarstwo Agaty Czeremuszkin – Chrut (BWA). Instalacje „Kraftwerk” i „Corps Plastique” Carmen Pfanner skłoniły dzieci do poszukiwania skojarzeń z obiektami, które widzą.

SZTUKowanie 36.- Brach, Natalia LL

Jak pokazać za pomocą kilku znaków graficznych swój sen? To pierwsze zadanie, jakie otrzymali uczestnicy warsztatów SZTUKowanie 16.06.2013. Używając pędzli i czarnej farby stworzyli tajemnicze znaki. Poznali również kilka przykładów sztuki konceptualnej (Roman Opałka, Stanisław Drożdż, Takahiro Suzuki).
Prośba Natalii LL, by opisywać swoje myśli w piramidzie była inspiracją do dalszej części warsztatu. Każdy uczestnik spisał na kartce swoje myśli, swoje emocje i zmierzył się z zadaniem pokazania tego w pracy lub działaniu plastycznym.

SZTUKowanie 38.- Brach, Natalia LL

Jak pokazać za pomocą kilku znaków graficznych swój sen? To pierwsze zadanie, z jakim zmierzyły się mamy z Gorzowskiego Klubu Mam, po obejrzeniu 2 wystaw: Stanisława Bracha „Pomiędzy formą a przestrzenią” w BWA i Natalii LL „Piramida i tajemnica” w GSN.
Używając pędzli i czarnej farby mamy stworzyły tajemnicze znaki, które potem mogłyśmy rozszyfrowywać. Inspiracją było kilka przykładów sztuki konceptualnej (Roman Opałka, Stanisław Drożdż, Takahiro Suzuki).

«123»
UWAGA! Nasza strona internetowa używa cookies zapisując je na dysku Twojego urządzenia. Cookies używamy w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Potwierdź zapoznanie się z komunikatem i nie pokazuj go więcej.