MENU

WYDARZENIA

NARZĘDZIOWNIK PRAKTYCZNY - ĆWICZENIA Z KONTAKTU

Plakat warsztatów

Spotkania dla osób towarzyszących dzieciom i młodzieży

„Ćwiczenia z kontaktu…” to spotkanie, podczas którego przyglądamy się, czy w świecie, w którym nieustannie jesteśmy dostępni, potrafimy być także obecni i w kontakcie: ze sobą i z innymi, którym towarzyszymy. To oparte na tradycji non-violence (m.in. Porozumienia bez przemocy), praktykach uważności i storytellingu doświadczenie tworzenia relacji zamiast reakcji.

W trakcie cyklu uczestnicy samodzielnie wykonują ćwiczenia, które otwierają na komunikację w tradycji non-violence oraz ćwiczenia uważności, które wspierają w kontakcie. Uczestnicy otrzymają także podstawy teoretyczne dotyczące proponowanych ćwiczeń oraz wiedzę, jak konkretne ćwiczenia można transferować do codziennej współpracy z dziećmi i z młodzieżą. W drugiej części spotkania uczestnicy słuchają historii, w trakcie której w bezpiecznych warunkach mogą doświadczyć znaczenia kontaktu – dla siebie, dla dzieci i młodzieży, którym towarzyszymy. Jest to symboliczne zetknięcie się z tym, co buduje i co zrywa kontakt.
Bycie w kontakcie ze sobą i z innymi jest ważne zawsze. W pandemii, kiedy dzieci i młodzież „utknęły” w sieci i mają dostęp do ograniczonej liczby dorosłych (przeważnie są to rodzice, opiekunowie i nauczyciele), istotne jest, żebyśmy towarzysząc, byli z nimi w prawdziwym kontakcie. Taki kontakt wspiera potrzeby bezpieczeństwa, satysfakcji i więzi. Wzmacnia w pełniejszym korzystaniu i cieszeniu się tym, co jest.

Prowadzenie wykładu: Weronika Idzikowska - zawodowo zajmuje się tematami praw dziecka, holistycznej edukacji dzieci i dorosłych, pracy z bezradnością i sprawczością tych, którzy pracują bezpośrednio z innymi ludźmi, ekologii zasobów i przywództwa. Pracuje jako edukatorka, trenerka, badaczka. Wspiera osoby indywidualne i organizacje w poszerzaniu kompetencji zawodowych i osobistych. Projektuje programy edukacyjne i rozwojowe, prowadzi warsztaty i procesy wspierające zespoły w uważnej i otwartej komunikacji, generowaniu nowych rozwiązań, opartych o potrzeby własne i społeczności. W swojej pracy odwołuje się do tradycji działań non-violence, pedagogiki dialogu, podejścia Possibility Management i ruchów ekologicznych. Ukończyła m.in. Laboratorium „Projektowanie Kultury" na Uniwersytecie SWPS, proces certyfikacyjny dla trenerów Familylab Polska (pedagogika w duchu Jespera Juul'a), kursy NVC (Porozumienie bez przemocy), proces certyfikacyjny dla moderatorów design thinking.

Cykl obejmuje:
Część I. - 19 kwietnia 17.00-19.00
Część II. - cz. 26 kwietnia 17.00-19.00

Zapisy ZAKOŃCZONO.


wróć